You are here
Home > pozycjonowanie > Wycena pozycjonowania strony w google

Wycena pozycjonowania strony w google

Wiele osób na pewno zastanawia się, na czym polega wycena pozycjonowania strony i dlaczego firmy podają rozbieżne wyceny danej usługi. Wycena opiera się w dużej mierze na doświadczeniu firmy pozycjonującej i jej wielkości. Wygląda to podobnie jak w każdym innym biznesie, większe firmy mogą zaoferować niższe stawki, ze względu na dużą ilość realizowanych zleceń i bogate zaplecze stron linkujących. Choć zdarza się oczywiście również często sytuacja, kiedy freelancer lub mniejsza firma, zaproponuje bardzo niską stawkę, żeby tylko otrzymać zlecenie, przy czym niekoniecznie jest w stanie z nim sobie poradzić. Na co zatem zwracać uwagę przy wycenie słów kluczowych?

1. Każde słowo kluczowe wpisane w okno wyszukiwarki wyświetla listę wyników i ich orientacyjną ilość:

liczba wyników wyszukiwania w wyszukiwarce google

Na tej podstawie niektóre firmy sporządzają swoje cenniki, stosując zasadę, że im większa liczba wyników, tym trudniej wypozycjonować daną frazę. Wówczas mamy podawaną tabelkę:

Konkurencyjność frazy Cena za TOP20 Cena za TOP10 Cena za TOP7 Cena za TOP3
Poniżej 10 000 Brak opłat 35 zł 40 zł 45 zł
10 000 – 30 000 Brak opłat 40 zł 45 zł 50 zł
30 000 – 50 000 Brak opłat 45 zł 50 zł 55 zł
50 000 – 100 000 Brak opłat 50 zł 55 zł 60 zł
100 000 – 150 000 Brak opłat 60 zł 70 zł 80 zł
150 000 – 250 000 Brak opłat 70 zł 80 zł 90 zł
250 000 – 500 000 Brak opłat 80 zł 90 zł 110 zł
500 000 – 1 000 000 Brak opłat 90 zł 110 zł 130 zł
Powyżej 1 000 000 Brak opłat cena do uzg. cena do uzg. cena do uzg.

Ceny na rynku kształtują się mniej więcej podobnie do podanych, czasem firmy stosują inne widełki wyników. Wycena fraz na wyniki powyżej miliona wyszukiwań jest przeważnie ustalana indywidualnie, w zależności od tego czy jest to bliżej miliona czy bliżej dziesięciu milionów albo więcej.

2. Konkurencyjność frazy w zależności od liczby wyszukiwań i siły konkurencji można sprawdzić w narzędziu Google Adwords. Wówczas, zamiast widełek wyników z wyszukiwarki mamy nieco inne widełki:

Miesieczna wyszukiwalność Pozycja powyżej 10 Pozycja 6-10 Pozycja 3-5 pozycja 1-2
0-30 0 zł 29 zł 32 zł 35 zł
31-50 0 zł 34 zł 39 zł 44 zł
51-100 0 zł 39 zł 44 zł 49 zł
101-150 0 zł 49 zł 54 zł 59 zł
151-200 0 zł 54 zł 59 zł 64 zł
201-350 0 zł 69 zł 79 zł 94 zł
351-450 0 zł 79 zł 89 zł 99 zł
451-700 0 zł 89 zł 99 zł 109 zł
701-1000 0 zł 99 zł 109 zł 119 zł
1001-2000 0 zł 119 zł 129 zł 139 zł
2001-3000 0 zł 139 zł 149 zł 159 zł
3001-4000 0 zł 159 zł 169 zł 179 zł
>4000 0 zł cena ustalana indywidualnie

Należy jednak jeszcze uwzględnić jeden parametr, mianowicie konkurencyjność frazy, która może być niska, średnia lub wysoka. Nawet przy niskiej średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań, konkurencyjność może być wysoka i wówczas koszt pozycjonowania jest o wiele wyższy niż przy wyższej liczbie wyszukiwań i niskiej konkurencyjności. Najbardziej wyszukiwane frazy są znów wyceniane indywidualnie, taka wycena może być czasem nieco szokująca dla klienta, ale niektóre popularne słowa są ekstremalnie trudne do osiągnięcia i stąd ich cena to tylko hipotetyczny pułap.

Dodaj komentarz

Top