You are here
Home > diagnostyka > Dlaczego nie należy ufać wskaźnikowi DA?

Dlaczego nie należy ufać wskaźnikowi DA?

DA, czyli Domain Authority jest jednym ze wskaźników MOZa, firmy specjalizującej się w marketingu internetowym. DA jest generowany spośród 40 różnych sygnałów, które zawierają takie dane jak:

  • poziom zaufania linkującej domeny,
  • poziom popularności linkującej strony,
  • zgodność treści pomiędzy stroną linkującą i linkowaną,
  • zakotwiczenie użyte w linku przychodzącym,
  • ilość linków przychodzących z tej samej strony,
  • ilość domen linkujących do danej strony,
  • ilość wariacji tekstu zakotwiczenia użytych w linkach przychodzących do danej strony,
  • związek własnościowy między stroną linkującą i linkowaną

Według autorów tego wskaźnika, DA jest miarodajną informacją o popularności danej domeny w wynikach wyszukiwania. Czy aby na pewno? Z moich doświadczeń i obserwacji wynika, że DA nie jest wiarygodnym wskaźnikiem jakości domen, a to z powodu jego dużej podatności na manipulację. Wiele domen, które mają niskiej jakości, spamerskie wręcz podlinkowanie, posiada wysoki wskaźnik DA, co oczywiście w żaden sposób nie odzwierciedla się w wynikach wyszukiwania. Manipulacja DA odbywa się, dzięki linkom pochodzącym z komentarzy, sygnatur profili na forach, czy ze wpisów w księgach gości, a więc z miejsc, traktowanych obecnie przez Google, jako niskiej jakości, czy wręcz spamerskie. Tak więc z jednej strony wysokie DA może świadczyć o jakości, z drugiej zaś o przebiegłości właściciela domeny. Dopiero dogłębna analiza profilu linków i uwzględnienie innych wskaźników pokazuje, czy domena jest warta swojego DA.

Dodaj komentarz

Top