Zapewne często zastanawiacie się państwo, czy pozycjonowanie jest w ogóle warte swojej ceny i czy jest potrzebne. Pytanie to dość banalne, można więc odpowiedzieć na nie arogancko i bezczelnie, przytaczając przeróżnego rodzaju statystyki oraz analizy. Rozważmy jednakże je na poważnie, zastanawiając się nad tym, czy wszystkie nasze strony potrzebują pozycjonowania.
W dobie wszechobecnego social media i portali ogłoszeniowych wiele firm może nie być zainteresowanych usługami pozycjonowania. Klientów można dziś bowiem zdobywać na wiele sposobów, przy minimalnych kosztach reklamy. Branże, które są związane z usługami, korzystają szeroko z takich serwisów jak Gumtree czy Oferteo, publikując tam swoje ogłoszenia. Wielu potencjalnych klientów szuka tam usługodawcy, mając do dyspozycji określone kategorie i lokalizacje, bądź składa zlecenie i czeka na oferty zainteresowanych firm. Istotnym źródłem pozyskiwania klientów stał się również Facebook czy Google Plus. Czy opłaca się w takim razie jeszcze pozycjonować strony?
Na pewno tak, choć to, jakie strony należy pozycjonować jest już dyskusyjne. Z pozycjonowania muszą korzystać sklepy internetowe, jako że ta branża nie może ogłaszać się na portalach, a ich oferta musi być widoczna po wyszukaniu określonych słów kluczowych. Zalecane jest to także branży turystycznej, medycznej, prawniczej czy też finansowej. Wydaje się, że pospolitego hydraulika czy malarza szukamy głównie na portalach ogłoszeniowych, zaś konkretnego produktu, za pomocą wyszukiwarki. Zatem firmy, oferujące nietypowe usługi, bądź mające w swojej ofercie mnóstwo produktów, powinny zainwestować w pozycjonowanie strony, natomiast drobni usługodawcy już niekoniecznie. Wszystko zależy oczywiście także od skali przedsięwzięcia, jeśli chcemy prowadzić firmę remontową o zasięgu ogólnokrajowym, to warto ją dobrze wypozycjonować, zaś przy lokalnym, niewielkim biznesie nie wydaje się to konieczne.
Czy zaś pozycjonowanie warte jest swojej ceny? Dla kogoś, kto sprzedaje, bądź oferuje usługi o zakresie ogólnopolskim czy międzynarodowym, na pewno tak. Nie polecałbym jednak dość kosztownego procesu pozycjonowania drobnym usługodawcom, których budżet będzie wówczas obciążony nieproporcjonalnie w stosunku do planowanych zysków.