Content, to obecnie kluczowe słowo w branży SEO, to dzięki niemu można walczyć o jak najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Unikalna, oryginalna i przydatna użytkownikom treść, jest na wagę złota. Stąd dobrym rozwiązaniem jest zakładanie na stronach firmowych blogów, które relacjonują naszą działalność, bądź opisują branżowe aktualności. Niektóre firmy zatrudniają wręcz specjalistów od tworzenia treści albo korzystają z usług agencji reklamowych, które opiekują się ich wizerunkiem w sieci. Można jednak obyć się bez tego typu usług i samodzielnie tworzyć treść. Ważne, aby nasza strona była spójna tematycznie, skategoryzowana, otagowana, jednym słowem jednoznacznie interpretowana przez wyszukiwarkę. Wówczas możemy zostać uznani za istotne źródło informacji w danej branży i nasz ranking wzrośnie.
Niebezpieczne są natomiast wszelkie próby oszustwa, związane z treścią, a więc kopiowanie jej z innych stron, tworzenie niespójnych, wielotematycznych serwisów, o mało intuicyjnej i klarownej strukturze. Roboty wyszukiwarek na pewno zorientują się w tego typu działaniach i prędzej czy później usuną z indeksu podobne strony, oznaczając je jako spam. Warto więc zdać sobie sprawę z roli, jaką obecnie odgrywa treść w pozycjonowaniu stron i zadbać o jej jak najwyższą jakość.